Nyt samarbejde mellem InsuBiz og BELFOR Danmark gør det lettere at registrere og forebygge skader.
Akutte skader skal ikke kun behandles og håndteres med det samme, de skal også registreres hurtigt og effektivt. Det kan spare penge i det lange løb for både virksomheder, boligforeninger og offentlige institutioner – og det kan også spare forsikringsselskaberne penge.
Derfor har BELFOR Danmark og InsuBiz indgået et samarbejde, der er målrettet kunder i Ejendomsvagten, som er BELFOR’s koncept for skadeservice til boligforeninger.
-Vi er eksperter i skadeservice, og InsuBiz leverer den it-løsning, der skal til for at få både indblik og overblik. For os er det oplagt at samarbejde og tilbyde vores mange kunder med store bygningsmasser, f.eks. boligforeninger, adgang til et system, der hjælper dem med overblik og tryghed, og samtidig gør dem til bedre forsikringskunder, siger Heidi Lyngholm, CEO i BELFOR Danmark.
Allan Nielsen, partner og CCO hos InsuBiz, ser frem til at hjælpe kunderne med at udnytte deres data på en bedre måde.
-Vores it-system kan hjælpe med at styre og administrere ejendommene, både i form af skadesregistrering og – i kølvandet på det – risikostyringen. Dine data er altid dit eget ansvar – pointen er, at data skal bruges til kontinuerligt at skærpe sikkerheden og trygheden for såvel ejere som lejere eller brugere af ejendommen. Vores system hjælper virksomhederne med at tage ansvaret selv i stedet for at lægge det uden for huset, også for derigennem at finde frem til den usynlige forsikringsøkonomi, siger han.
InsuBiz’ system til skadesregistrering tjener ikke bare som dokumentation over alle skadeshændelser – lige fra rørskader over hærværk til stormskader og brand – men giver også et lynhurtigt overblik.
-Med InsuBiz kan vores kunder hurtigt se, om der er bestemte bygninger eller steder, der viser sig at være ekstra sårbare over for f.eks. hærværk eller sprængte vandrør. Så kan man sætte ind over for problemet, i det øjeblik man får øje på et mønster og dermed begrænse skaderne i fremtiden, siger Heidi Lyngholm fra BELFOR.
Dermed er det nye samarbejde også en god nyhed for forsikringsselskaberne, understreger Allan Nielsen:
-Én ting er, at man kan dokumentere overblik og styr på tingene. Noget andet er, at overblikket er en logisk og effektiv vej til forebyggelse af nye skader, fordi det bliver meget synligt, hvor skaderne sker. Det sparer begge parter penge, og i sidste ende giver det virksomhederne et bedre udgangspunkt for at forhandle forsikringer i fremtiden, påpeger han.
Allan Nielsen er glad for samarbejdet med BELFOR og håber, at det med tiden kan åbne flere døre i forhold til datahåndtering og overblik, når det gælder skader:
-At vi indgår i et stærkt samarbejde med verdens største aktør på sit felt, tager vi også som et stort skulderklap. I fællesskab kan vi hjælpe kunderne med at udnytte deres viden præcist og forebyggende, siger han.
Samarbejdsaftalen mellem BELFOR Danmark og InsuBiz er underskrevet, og aftalen træder i praksis i kraft pr. 1. januar 2020.
BELFOR Danmark er en del af BELFOR, der er verdens største leverandør af skadeservice. Det danske hovedkontor ligger i Slagelse, og der er desuden afdelinger i Aalborg, Aarhus og Kolding. BELFOR Danmark har ca. 150 ansatte. På verdensplan beskæftiger BELFOR 8.000 medarbejdere og har mere end 300 afdelinger i 28 lande.
InsuBiz, der har hovedkontor i Skanderborg, leverer en it-løsning til risikostyring til kunder i hele Danmark og spænder fra boligforeninger til pensionsselskaber samt 45 af de danske kommuner og andre offentlige myndigheder. InsuBiz har været på markedet i 13 år.
Billedtekst:
Veronica Bruun Hansen, skadebehandler hos Belfor (tv) Allan Nielsen, partner og CCO hos InsuBiz. (Fotograf: Evan Hemmingsen)
Spørgsmål kan rettes til:
Iver Tarp, ansvarlig for strategi og udvikling, BELFOR – 40 91 16 66
CCO og partner Allan Nielsen, InsuBiz – 30 22 01 28
Comments are closed.