Go to top
Skandia

Skandia

Skandia: 5 minutter fra indtastning af data til færdig police. Det er faktisk ret enkelt

Siden 2010 har Skandia brugt InsuBiz Pension som effektivt interface og dagligt arbejdsredskab, når selskabets netværk af partnere eller tied agents skal lægge nytegninger, opdateringer mv. ind i Skandias centrale mainframesystem.

Et unikt partnerkoncept krævede et unikt system

I 2008 rørte Skandia grundigt i gryden og opfandt en helt ny salgskanal: Tied agents, der er en gruppe af partnere, som er specialiserede i Skandias løsninger og godkendt til at rådgive om dem. Det var fra starten vigtigt at have et digitalt sagssystem, som kunne facilitere alle facetter af samarbejdet på en enkel måde.

Kim Madsen, som er ansvarlig for at udvikle ordningen hos Skandia uddyber:

”Vi skulle bruge et sagssystem, som var tænkt udefra og ind, med udgangspunkt i kundens/ brugerens behov. Det skulle være nemt for vores partnere at arbejde i, samt for sælgere og kontormedarbejdere, der ikke nødvendigvis er specialister i forsikring”.

InsuBiz blev valgt, fordi det integrerer det komplekse mainframesystem hos Skandia med en meget brugervenlig og enkel grænseflade hos partnerne. Det betyder, at det nu kun tager 5 minutter fra tied agents indtaster en kundes data, til man kan printe den færdige police.

Skandias InsuBiz løsning omfatter 135 brugere fordelt på 22 kontorer, som tilsammen genererer 30.000 transaktioner om året, hvoraf ca. 12.000 er nytegninger.

Mere partner end leverandør

Skandias og InsuBiz’ samarbejde er velafprøvet og Kim Madsen beskriver det som et partnerskab snarere end et traditionelt kunde/ leverandørforhold:

”Vi har været med på pensions-delen fra dag 1, vi er kommet med indspark, og vi er blevet hørt. InsuBiz er fleksible, kender branchen, forstår vores behov og er hurtige til at melde tilbage, om de ændringer vi foreslår vil blive ført ud i livet”.

Person-data-forordningen (GDPR) var med til at fjerne de sidste ringbind

Skandia og deres tied agents er fuldstændigt trygge ved sikkerheden i InsuBiz: Det er skærmet godt af udadtil og nedetid opleves så godt som aldrig. Indadtil er der en tidssvarende struktur for brugere og passwords, som bl.a. gør det muligt at se, hvem der har foretaget hvilke ændringer.

InsuBiz systemet er så sikkert, at det lever op til kravene i EU’s databeskyttelseslovgivning, GDPR, som trådte i kraft i foråret 2018. Kim Madsen fortæller, at GDPR-kravene for flere tied agents blev anledningen til at få lagt alle data og processer ind i systemet. Det betyder, at den typiske tied agent nu bruger alle InsuBiz’ faciliteter, også de mere administrative, der ud over at generere en police, f.eks. udfører den automatiske tidsregistrering på kunder.

Alt i alt er Skandia meget tilfreds med, at man som en af de mindre spillere i branchen er lykkedes med at udvikle et koncept, der er så effektivt, at de store konkurrenter undrende spørger, hvordan det kan lade sig gøre.

  • Dato: Marts 2019
  • Forfatter: Allan L. Nielsen
  • Kontakt: Kim Madsen (Skandia)